20 листопада 2012 року на
базі Херсонської багатопрофільної гімназії № 20 ім. Б. Лавреньова Херсонської
міської ради пройшло заняття школи професійної майстерності вчителів математики
«Від креативної освіти до розвитку творчої компетенції учнів».
Креативна освіта
відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності,
у якій і педагог, і учень мають сприятливі умови для самореалізації. Вони
прагнуть отримати творчий продукт інтелектуальної діяльності.
Вчителі математики ЗНЗ №№ 16, 33, 38 поділились із своїми колегами досвідом
роботи з питань креативного навчання на уроках, формування та розвитку
інтелектуально-творчого потенціалу особистості.
Індивідуальний підхід щодо розвитку творчої компетентності учнів передбачає:
різні рівні подачі нового матеріалу; регулювання швидкості подачі нового
матеріалу, завдань; використання різнорівневих завдань за ступенем складності
та самостійного вибору учнем свого рівня; комп’ютерне тестування індивідуальних
можливостей дітей; подача навчального матеріалу і завдань у двох видах: з
використанням опорних схем і з урахуванням провідного типу мислення учнів.
Очевидним є необхідність
забезпечення відповідного психологічного фону занять, які розвивають творчі
компетентності учнів Це передбачає створення умов для вільного вираження
емоційних станів учнів, навчання засобам групової взаємодії, створення умов для
вільного вибору засобів навчальної діяльності і рівня навчальних завдань,
розвиток навичок використання наявних знань в нових умовах.
Тільки
інноваційна особистість здатна виховати інноваційну особистість, тільки творчий
педагог може розвивати творчі компетентності учнів. Тому провідна роль у
реалізації освітніх завдань належить учителеві, а усвідомлення ним цієї ролі є неодмінною
умовою розв’язування як сьогоденних, так і перспективних завдань навчання і
виховання учнів.
|